mimpi baru dah datang..welcome

sweet dream

Saturday, September 17, 2011

=(

IM HAVING MY STUDY WEEK...
FOR MY FINAL DIPLOMA IN PUBLIC ADMINISTRATION...
.................

ngah study pagi2 bute nie...
tibe2 ase bosan lak...
+ ngantuk yang ber++...
terfikir nak bace blog seseorang nie...
n ayat die akan menyentuh hati...
tibe2 teringat balik kisah2 lalu...
.
.
.
ermmmm...
i think i miss someone... =(
tapi die sekarang bukan untuk aku...
milik seseorang yang len...
hmmmm... =(
sedeynyerr~.... =..(
.
.
.
semoge berbahagia k..
please destroy all memories between u n me...
TQ...
=(

Thursday, August 25, 2011

orang kampung..aku nak balik oiii...

fine...
pagi ni aku bangun awal...
konon2 nak basuh baju awal skit takut tak sempat kering t...
tengok2 ujan lak...
tak pe la...
ujan keberkatannnn~...

so sekarang...
aku duk tengok orang angkat beg kesana n kesini...
ermmm...
bestnyerrrr...
kan bagus kalo aku cam dorang...
housemate aku pon sumernyer awal2 g dah balik...
sedeynyerr...
so aku keseorangan kat sini...
sambil ditemani ngan hujan yang lebat ngan angin yang kuat cam taufan...
dah la duk umah sorang2...
serius scary kalo dah tibe2 terdengar cam2 bunyi...
upenyer bunyi angin...




nape aku tak balik???
nape aku tak balik???
NAPE AKU TAK BALIKKK???...
jangan ditanya soalan 2...
aku menyesallll...
=(


tapi aku tetap nak jawab...
sebabbbb...
sebabbbb...







AKU DAH TERSALAH BELI TIKETTT..!!!
punyerlah aku ingat pagi nie aku de kelas pagi...
konon2 tak nak ponteng...
kan nak jadik pelajar contoh skit...
tengok2...
cancellll..!!..
agrhhhh...
ruginyerrr...
patut la semua dak2 dah start balik dari semalam...
dah la beli tiket lak petang...
kul 4.30 t...
berbuke dalam bas la jawabnyer...
sambil dengar lagu raye n makan roti gardenia rm0.60..
huhuhu..sedeyyyyy
(T_T '')
.
.
.
.
.

IBU...NAK BALIKKKKK..!!!...
TAK NAK RAYA KAT SINI...!!
NOOOOOOO~

Tuesday, August 23, 2011

SAYA BANGGA MENJADI WARGA UITM KEDAH..


tajuk entry memang tak boleh bla...
pe tah nak dibangga kan sangat belaja kat sini...
in term of pelajaran memang la patut dibanggakan...
tapi kalo in term of jenayah...
x payah la nak bangga sangat...

nape aku cakap cam 2...??
kelmarin Uitm Kedah digegarkan ngan kisah tikam menikam oleh students sendiri...
kalo masalah dari senior tak pe la gak...
ni berlaku sesama junior...
kalo tengok kisah2 kat dalam paper 2...
cam2 bende citer...
sampai nak cayer pon jadik cam tak nak cayer coz jadik cam dah tak logik lak...


tapi based on citer dari students sendiri...
budak yang menikam mangse 2 baru pas putus tunang...
disebabkan itulah...
die cam murung je...
mybe mengenangkan kisah2 lame kan...
pas2 bile si magsa 2 tegur konon2 nak tanyer sal masalah die...
2 yang dikelarnyer leher n pipi si mangsa 2...
then lepas 2 je...
budak 2 terus larikan diri...
kalo nak tau g lanjut g..
baca kat Harian metro @ kat sini...

tapi semalam dengar citer dorang dah jumpe dak 2...
tapi dalam keadaan x pakai baju n pakai seluar pendek je...
kebetulan lak semalam pon ujan...
sal 2 lah kot die x tahan sejuk n orang2 leh jumpe die mengigil2 kesejukkan...
sian2..tapi 2 lah...
kalo tuhan nak tunjuk kebenaran die akan tunjuk gak...

so sekarang...
1 U kitrg kecoh ngan issue nie...
serius UITM KEDAH FAMOUS!!!...
hahahahaha... (*^_^*)


Wednesday, August 10, 2011

burung hantu berjage sehingga ke pagi..

okey fine...
dari tajuk nampak cam betul2 si burung hantu...
tapi nampaknyer si burung hantu jelmaan manusia yang berjage seharian...
aduhhhh...
penyakit tak leh tido malam datang kembali...
TIDAKK!!!...
itulah akibatnya kalau tido dipetang hari...
walaupon sekejap...
effect die...
cam ni laa...
adehhhhh...
.
.
.
so,sat g kul 9 pagi aku de kelas DEVELOPMENT ADMINISTRATION...
n aku still de x lebey dari 1 jam pon untuk tido...
2 pon kalo aku still leh tido...
tapi serius mate dah pedih2+berair2 suruh pejam gak...
.
.
.
kesimpulannyer...
aku nak tido...
tak nak jadik burung hantu...
.
.
.
tapi still dalam kelas aku akan bermata panda...
adoiiii....
YES..kamu la si panda...
x yah nak uat muke terkejut2 lak...
conform kite bakal same sat g..huhuhu
.
.
.
ok...
tido dulu...
zZzZzZzZ...

Friday, August 5, 2011

21th birthday!!.. =)

3.8.2011...
tarikh bermakne yang x kan dilupekan...
it's my birthday..!!!...
thanks 2 my family and all friends 4 the wish...
x lupe kat "awak" jugak!!...
thankssss...
(*^_^*)

.
.
.
konon2 nak uat suprise...
tapi awal2 lagi dah terkantoi silap anta message...
aku pon uat2 la bace setengah jalan jela msg 2...
knon nak jugak la ase disuprisekan...
walau pade realitynyer...
memang dah tau dorang nak uat something...
hahahaha...
by the way...
this year pelakon utama (si feey) dah bersara...
tapi ditukar kepade pelakon baru (si ein)...
serius nak tergelak tgk lakonan ko ein..hahhaha...
pelik jerr~...tersenyum2...
memang aku pelik la kan...

tapi balingan tepung oleh si feey memang tul2 kene tepat kat mata...
tq sngt2 feey...hahahaha...
kawan2 yg lain jugak x kurang hebatnyer...
menambah keputihan pada diriku yang semakin gelap ni...
tq sngt2 kat korang gak... =)
mule2 ingat dah bute dah aku nie...
coz mate dah dipenuhi ngan timbunan tepung2...
dunia nampk gelap jerrr...
huhuhu...
nak nagis pon x terkeluar air mate...
bile aku dah start diam & tunduk...
baru lah masing2 scary kan...
coz ingat aku cam dah dirasuk something...
diam n tnduk jer...
hahahaha...
tau pon takut kan...
muahahahha...

anyways,cake 2 pon sedap...
thanks "awak" 4 the cake...
(^_^)
.
.
.
jelesnyer tengok orang len dapat adiah...
housemate dapat adiah from "someone"...
my sis pon dpt suprise present= enset xperia from her BF...
sweetnyerrrrr laaaah!!!...
hmmmm...untungnyer de orang sayang...huhu... =(

aisyh...
sedey2 lak...
x pe la..dah x de rezeki...
nak uat cam ne...
setiap yang berlaku itu de hikmahnyer...
but still dapat gak adiah dari maxis n celcom...
free call seharian from maxis...
free call 7 ari from celcom...
leh la aku bergayut2 smpai dahan patah pasni...
heeeee... =)
.
.
.

Monday, August 1, 2011

bulan pose datang lagi!!!


semalam ari terakhir kite bersuke ria...
yela, pasni dah kene pose sebulan...
kene la tahan sikit diri n kuatkan iman kite nie sikit...
semalam gak aku kuar berjimba2 ngan my GF...
just jalan2 around ALOR SETAQ je...
bukan Alor Setaq k..Alor Setar...
bahase melambangkan budaya bahasa kite...hehehehe...

antara tempat2 yang kitrg ase menarik kat Alor Setar+kitrg dah g:
-pekan rabu
-menara Alor Setar
-muzium padi
-rumah kelahiran Dr.Mahathir
-rumah merdeka
-Masjid zahir
-muzium diraja Kedah


in term of tempat makan die...
aku pon x tau nak suggest pe...
cz semalam kitrg memang malang sngt...
memang bukan rezeki ktrg kot...
coz 1 pon makanan yang kitrg makan...
dari pagi-petang...
sumer nyer kurang sedap+meyakitkan perut je de lah...
huhuhu...
so,kalo nak makan...
memang kene tanyer mereka2 yang pakar disekitar tempat 2 k...


.
.
.
nampaknyer esok dah start pose...
ase seronok lak bile dah masuk bulan pose ni...
yela,dalam bulan ni je lah kite makin senang nak uat amal kebaikan...
+ melatih diri nak tahan dari godaan nafsu2 makan...
huhu...
conform sedap2...

actually bulan pose ni bagus jugak tuk kite...
dapat sihat kan badan tau...
untuk mereka2 yang de masalah berat badan pon...
leh amik kesempatan ni tuk berdiet skit...
tapi niat 2 kene betul...
bukan berpose untuk kurus...
tapi untuk sihat dan kerana suruhan ALLAH...
memandangkan syaitan2+antu2 sumer dah kene ikat...
mesti makin senang kite nak tahan sumer godaan2 kan...
so,bagi mereka2 yang merokok pon leh try stop time2 ni...
kot2 leh tul2 stop smoking ker...
kan bagus 2.. =)

therefore...
semperne masuknyer bulan baik...
hari baik...
bulan pon baik...
nak ucap:
"....SELAMAT MENYAMBUT BULAN RAMADHAN AL-MUBARAK..."
x mau ponteng2 k...
tuk kami2 kaum hawa ni x pe...
bersebab...
hehhehehe...
ok...
nite...
.
.
.
- GOSSIP+FOOD=FASTING -

SAY YES TO FASTING!!


BERITA BAIK
*yeay..mate ku udah baikkk!!!yahooo~
(*^_^*)

Saturday, July 30, 2011

kisah si mata



alahaiiii....
semalam baru je pas uat aktiviti pakai mask kat muke...
bersame si ein senget...
konon2 esok mesti dapat kulit muke yang tulus lembut...
wuuu...
bestnyerrrr...
tapiiii...
pagi ni, bagun2 je...
tengok2 mateku udah bengkak...
oohhhh NOOO!!!

so, suspek utama...
PERKENAL KAN...
EN. LI.....
(tepuk ramai2..huhu)

eiuuuwwww...
gerammm tul...
aku ase si EN.LI ni mesti nak balas dendam coz aku de spray species die ari 2...
ala...
bukan salah aku pon...
dah die datang n men terbang2 kat bilik aku sape suruh...
dah tau aku ni geli ngan binatang terbang2 ni...
memang ajal la kan mati kat tangan aku ni...
muhahahahhaha...

hmmmm...
jangan nak muahahaha sangat la kan...
so sekarang aku lak merana kesakitan bengkak kat mate ni...
huhuhuhu... (sakitt~) =(

pagi2 g aku terpakse bangun...
n masak air nak redakan bengkak ni...
berdasarkan pesanan doktor mase aku penah kene bengkak cam ni gak dulu2...
die kate tuam je ngan air panas...
t makin reda lah bengkaknyer...
tapi bukan men taruk je air mate 2 ke mate ok...
pastikan gune kain yang bersih n rendam ngan air panas...
maybe ngan cara gune air panas ni lah kuman2 leh mati kottt...
tah la...hmmmm...


bengkak kali ni x cam yang biase aku dah penah kene sebelum2 ni...
selalu mesti sebelah mate je...
kali ni sekali dua2 mate kene...
adehhhh...
bak kate ein...
"dah la mate sepet...
makin sepet se sepet2 nyer lah jawabnyer ko gia"...
aku sendiri tengok mate aku pon...
dah cam alien dari planet mane tah...
huhuhu...

dah 2...
makin banyak keje gak la...
nak kene tuam kat dua2 mate ni...
bengkak kali ni pon susah skit nak reda...
ni mesti si EN.LI ajak geng beramai2 gigit mate aku...
huwawawawa~~~...
BENCI EN.LI!!!
.
.
.
nampaknyer mate pon cam dah makin reda sikit bengkaknyer...
tapi still nampk kesepetan...
hope cepat lah bek yea matekuuu...



*sik baik cuti n tak de kelas...
kalo tak, alamatnyer ponteng lah...
hehehehhe...



si senget, einn!!!


kelmarin...
pasukan harimau MALAYA kalah ditangan SINGAPORE...
1-1
it's okey MALAYSIA...
u have done such a great works...
we will always support all of u...
keep it up!!... =))
.
.
.
so smlm...
aku kuar bersame si senget ein a.k.a my hosemate...
membeli belah makanan untuk persediaan pose...
wahhh...ibarat cam shopping raye plak...
hahahahaha...
and as usual, im lah the drivernyer...
bukan drive the kete k...
tapi drive the moto jer... =P


untuk melengkapkan syarat jugak...
ktrg pegi melatak kat 1 kedai thai kat CS ni...
walaupon tempat nampak cam grand skit...
tapi alhamdulillah lah...
makanan2 die sumer melepasi syarat2 piawai kemampuan aku...
=)
so,kalo teringin nak ase makanan orang thailand...
datang lah kat kedai 2...
tak yah susah2 g jauh2 nun ke thailand 2...
sumernyer cukup...
sekali ngan menu2 pon bahase thai tau...

(makanan dah abis baru nak bergambar...hahaha)



semalam agak 3 tempat gak la ktrg merantau2...
dah tempat pon sebanyak 2...
barang2 n duit memang tak yah cakap la kan...
bermacam2 benda beli...
makin berterbang-terbangan lah duitnyer pon abis...
huhuhu...(-_-")
.
.
.

3pm-10pm...
we all finished!!...


shopping+MONEY=tired~~...