mimpi baru dah datang..welcome

sweet dream

Sunday, June 17, 2012

mahu tapi malu


3 meaningful WORDS...
tak tau awat susah sangat cheq nak sebut...
cheq malu...
.
.
.
.
but i know u know...
it is true...
but
it is hard...
to be said...
to be admit it...
i hope u feel what i feel right now...
&
i will always pray 4 ur happiness esp in ur life today...
thanks u
.............................................

take care
&
gudluck





Sunday, June 10, 2012

Kadang-Kadang

kadang2..
bile orang tengok kite tengah happy,gembire,senyum je...
orang mesti ingat kite ni mesti tengah bahagia...
tak pon ngah angau bercinta bercintun bagai...
tak pon gila ke apa budak nie...
tersengeh2 sorang2 cam kerang busuk bagai...
padahal die tak tau yang sebenarnyer...
dalam hati ni tak seindah n sebahagia cam 2...
tak segila camne dorang nampak 2...
kot2 ngah meraung2 kesedihan or tahan sakit ker...
nak lupekan pe yang sepatutnyer nak dilupekan...
memang muke dah memang pesyen senyum je tak reti2 nak masam ker...
ngah patah seribu,sejuta,sebillion ker...
aduhhhh... (T_T)



kadang2...
bile orang tengok kite asyik sedey je,menangis,murung,masam lak...
orang mesti ingat kite ni mesti tengah de masalah...
padahal die tak tau yang sebenarnyer kite nie biase je...
cume saje ngada2 nak tarik perhatian sikit...
asyik senyum je...
ketawa je...
boring gak...
kang dah kate kite nie giler ker pe...
cam tak de perasaan langsung...
tak pon, "ko ni de 1 perasaan je ker??..."
suke je memanjang...
memang manusia yang peliksss...
itu scaryyyy!!!!...



kadang2...
bile orang tengok kite asyik marah2,emo tak tentu pasai,mengamuk sanasini...
orang mesti kata:
"tue ngah gaduh ngan boifren lah 2...
tengok cam aku...relax je..single mingle...2 la,sape suruh couple lagi..."
padahal die tak tau...
kot2 kite ngah berlakon ker...
nak tukar mood baru lak ker...
baru pas kene marah ngan sape2 ker...
datang bulan ker...oppsss...
hahhahahah...

.
.
.
.
.
.
.

manusia..manusia...
itulah manusia...
pantang nampak orang 2 ngah gembira ke..sedey ke..marah ke...
tak pon ngah uat pape pon action...
mesti dah uat kesimpulan sendiri...
yesss,kite memang director yang berjaya...
tahniah!!!
padahal pada hakikatnyer...
kite tak tau situasi sebenar seseorang 2 camne...
men sembur jer...
tak bek naaaa~~~...
itu dah sebahagian daripada fitnah...
jangan sampai aku kuar kate2 firman aku laks...
hehehehe...
tapi itu lah fitrah manusia...
setuju or tak???


sori if de yang terase...
saje je aku tulis entry ni...
ngah boring2+tension2 uat assignment yang bertimbun2 nie...
tibe2 cam terajin lak nak menaip kan...
walaupon idea cam sipi2 angin jer...
tapi nak jugak post...
bia kasi penuh sikit entry dalam blog nie...
walaupon ngan bende2 tak penting camni...
berjiwang2 karat bagai...
janji aku happy & tak kacau sape2...
hahahaha...


esok de lawan futsal...
yeayyy!!!...
I LOVE FUTSAL!!!...
I LOVE FUTSAL!!!...
I LOVE FUTSAL!!!...
I LOVE FUTSAL!!!...
(meroyan ker pe bercinta ngan bola..hahaha)
giler...& teramat gilerkan futsal...
doakan saye berjaye!!!...
aminnnn~~~~...



by the way,thanks isma aqmar...
coz uat entry sal sayeee!!!...
terharu ati ni adoii...
hehehehe...
(=^_^=)


-GOODNITE U ALLSS-


*(teruk tul tajuk entry aku kali ni..hahahaha..baru sedar...)

Sunday, June 3, 2012

its all about ME,KEDAH & MELAKA...

selamat malam semuanyerr...
setelah abis nyer pengajian aku kat UITM KEDAH dulu...
so,dengan takdir & rezeki dari Allah... 
sekarang aku berjaye melanjutkan pelajaran ke peringkat yang lebih tinggi skittt jer...
DEGREE IN SCIENCE ADMINISTRATION 
alhamdulillah~~~...(^_^) 


 tapi,bile dah masuk kat alam pembelajaran baru nie... 
environment lain,cara belajar lain,kawan2 ape tah lagi... 
makin banyak ragam n perangai... 


uat mase nie...
aku best tak rase best study kat sini tak cam waktu kat kedah dulu... 
selalu tension,macam2 masalah yang datang...
n aku sampai dah tak leh nak settle ngan tenang...
hmmmm... (-_-)
maybe gak coz environment die yang terlebih bandar n sesak+sibuk... 
if compared kat kedah... 
pagi2 je suasana n keadaan kat sane memang tul2 tenang... 
bangun tido je dah leh bau, bau getah yang sangat kuat... 
sawah padi yang hijau melambai2 ditiup angin..wahhhh...
 


makan pon sodapppp+murah..berbaloi2... 
hehehehe... 
orang2 kat sane pon baik... 
cakap pon ala2 sopan santun gitu+ngan loghat kedah n utara dorang 2... 
serius aku suke belaja bahase loghat dorang...like3x... 
susah nak jumpe traffic2 jam except kalo g bandar... 
memang best... 
serius rindu sumer 2... 


but sangat berbeza ngan kat melaka... 
pagi2 je dah dengar bunyi bising2 kete hon2...
memandangkan depan kolej aku pon... 
tul2 de jalan raye yang memang tak penah nak lekang bz die... 
so,memang pagi2 lagi aku dah hirup udara bercampur asap2 kete... 
traffic light kalo boleh setiap jalan tersedia... 
baru nak jalan..dah merah..adehhhh... 
1 je tabiat orang2 melaka ni... 
n maybe tak sume.."CERTAIN" je okeh!!... 
dorang memang tak suke nak bagi signal if nak membelok... 
nyaris nak excident aku setiap kali melintas...
event if kite dah tgk kiri n kanan... 
makin suke bawak laju bile nampak orang ngah melintas...
hon walaupon kite tak uat salah... 

tapi...
makan pon still sedap gak... 
tapi yang peliknyer... 
setiap kali cuti weekend lah dorang nak tutup kedai... 
pas2 celah mane lak aku nak mencari makanan... 
kebulur je laaaa... 


sori if ayat sedikit bias... 
tapi bukan nak memihak mane2 tempat... 
just citer experience yang dah penah aku ase setakat ni... 
kat both country... 
but,dua2 tempat ni still de bende yang best nyer... 
kat melaka aku first time leh rase mcm2 makanan... 
example... 
nasi arab,roti nan terbekkk,coconut shake klebang,kueh rm0.50 yg sebesar penutup air mcd... 
paling terbekkk...asam pedasss..
perh,x penah lekang lah setakat nih... 
slurppppp....lapaq lak..hahahaha... 


kat kedah of course popular ngan ikan bakar kat tanjung dawai... 
abc gunung jerai yang tinggi melayunn... 
peknga a.k.a lempeng kelapa... 
haisshhh..rinduuu... 


serius kenangan kat kedah memang sentiase segar diingatan... 
ngan kawan2 yang memang best n sekepala... 
setakat ni... 
aku ase kawan2 kat diploma were the best..!!!... 
coz kitaorang dah same2 lalui cam2 bnde sepanjang 3 tahun nie kan... 
kalo bab berjalan pon memang tak yah cakap la kan... 
kat kedah agak banyak tempat aku dah merantau... 
bukan 2 je... 
merayau2 ke perlis,penang,tah kat mane2 g tah... 
tapi tue pon still de tempat yang aku tak sempat pegi sepanjang 3 tahun aku kat sane... 
hope aku duk melaka ni... 
aku leh ase kegembiraan yang same cam kat kedah... 
+ jumpe kawan2 yang leh sekepala... 
n leh same2 kongsi ilmu n belajar same2 dalam keadaan yang baik... 
tanpa emo2 bagai+lebih matang...yela,dah degree kan... 
walau pe pon... 
dorang still tak leh ganti kawan2 aku yang kat diploma dulu... =( 



hope aku leh try carik something yang leh motivate tuk aku duk kat sini... 
masih try tuk menyesuaikan diri... 
walaupon hati agak berat duk kat sini... 
n tak rela berada disini... 
tanpa kawan2 baik disisi... 
family yang dekat jauh di Shah Alam...
jauh kerrr..hahahaha...
tapi demi meneruskan perjuangan sampai abis degree gak...
insyallah aku akan cube... 
yela,bile kite dah dapat peluang... 
sepatutnyer jangan sesekali kite persiakan pe yang kite dah dapat 2 kan... 
n aku akan sentiase ingat bende 2... 
bak kate 1 of my best friend 

" walaupon ko x de sape2 kat sane,tapi ko kene ingat... 
Allah sentiase ade ngan ko tak kire ko kat mane... 
n pada waktu bile pon...Allah akan tolong ko gia =)... " 

thanks beb... 
kate2 ko ni aku tak kan lupe... 
touching jap... =,( 

by the way... 
today is my last day of cuti semperna hari gawai... 
so,a few week lagi...
dah nak final... 
just hope dapat study g tekun n semangat... 

doakan lah saye yea kawan2 n blogger2 sumer... 

TQ
 (=^_^=) 
 GUDNITE!!!

 lots of loves GIA
<3 <3 <3













Wednesday, May 30, 2012

GRADUATION


thank U ALLAH...
i finally finished my DIPLOMA...
(^_^)


Friday, December 16, 2011

bantuan rm500 1Malaysia

sekarang ni tengah busy bekerja sikit...
al-maklumlah baru masuk kerja kan...
kenelah tunjukkan dedikasi seorang pekerja yang baik...
hehehehe...
so,hari nie aku nak kongsi sikit info sal program bantuan 1 Malaysia...
di mana kerajaan dah war2 kan dalam perbentangan budget 2012 ari 2...
nak bagi rm500 kepada mereka2 yang kurang berkemampuan...
so kat bawah ni adalah antara syarat2 kelayakan permohonan...
.
.
.













.
.
.

so,kepada mereka2 yang ase layak & nak try memohon...
bolehlah download borang permohonan kat sini...
ataupon boleh pegi amik borang...
kat sekolah2 yang terpilih ok...
borang boleh hantar kat tempat2 yang terpilih 2 jugak...

.
.
.

bestnyer sape yang dapat 2...
aku ni sekadar tengok je la..
untungnyerrr~
-_-''

Wednesday, November 30, 2011

pompuan ker laki ni???

assalamualaikum...
selamat malam sumer bloggers... (^_^)
as u all know...
aku sekarang dah dapat keje kat LHDN...
alhamdulillah... =)
so,sejak2 dah keje kat sane ni...
aku memang banyak berkawan ngan orang2 yang umo atas aku ni...
especially yang dah kawen...
memang hari2 aku akan dengar citer2 bab2 kawen nih...
bukan 2 je...
macam2 info baru gak aku dah belajar...
hahahahaha...(aku ni kan innocent sikit..hahaha)
tapi scary gak lah...
dah la dorang 2 majority baru kawen...
takut terkene badi kawen 2 je...
hehehehe...
tak ready g lah..heee =P
(konon perasan mude jap...hahaha)

.
.
.

so malam ni nak men teka teki sikit...
cube teka...
based on gambar bawah ni...
mane pompuan???
mane lelaki???














perh...sumer cun2...
comeyyyyyy pulak...hahaha...
kalah aku...hehehehe...
so...
dah teka kan tadi...
so the answer is...

.
.
.







JENG..JENG..JENG...






...................................................................


"MEREKA SUMER ADALAH LELAKI!!!!..."


......................................................................


.
.
.

WHAT??
mesti tak percaya kan...
trust me...
aku jumpe bende ni kat sini...
actually...
ari 2 aku de borak2 ngan dak2 kat offis lah...
2 yang tibe2 termasuk citer sal lelaki=>pompuan nih...
baru aku tau...
upenyer kat thailand de terwujud 1 event pelik...
miss tuk makyah2...
or dalam english...
miss tiffany universe...

.
.
.

perh...
kalo tengok mereka2 yang masuk 2...
dah cam tul2 pompuan sejati jer...
dah gambar2 kat atas tadi pon bagai nak confuses pilih...
pe tah g nak beza the real pompuan or fake ni...
tapi disebalik dorang wujudkan bende ni...
act bende ni merupakan salah 1 punca ekonomi dorang...
kire nak jana duit dari aktiviti pembedahan kearah ini lah...
huhuhu...
sal 2 lah kot ramai mereka2 yang nak tukar jantina...
lari ke sini...

.
.
.

by the way...
aku post bende ni bukan tuk aibkan dorang...
tapi...
aku serius kagum giler ngan kepandaian...
n kebijaksaan dorang coz mampu ubah sampai cam ni sekali...
kalo kite tak tau...
memang orang akan ingat dorang ni tul2 pompuan sejati...
tak pasal2 kawen lak...
scary sangat...hahahahaha...
tapi aku cukup suke tengok sorang makyah ni...
n die jugak merupakan...


serius cantik gler...
memang kalah la pompuan2 len...
tergamam gak lah first time tengok ari 2...
kulit putih melepak...
lembut mulus...
kurus...
perh...serius aku cakap...
pompuan sejati pon susah nak jadik cam die nih...
try search kat goggle...
g banyak gambar2 die yang cun abisnyer lah...
aku ase kalo laki tengok die...
tak tau lak die 2 sebenar2nyer makyah...
comform dah beratur memanjang dah tunggu giliran nak masuk minang...
hehehehe...

.
.
.

tapi walau cam ne pon...
aku tetap bersyukur ngan diri aku ni...
tetibe lak terasa bangga menjadi seorang pompuan...
tak sangka menjadi pujaan jejaka2...
tuk jadik sebahagian daripada kaum hawa nih...
haissshhhhhh...
nampak nyer pasni...
memang makin bertambah lah population pompuan dari laki...
dengan de nyer pertambahan ladyboys2 ni...
dunia2...
dah nak kiamat dah...
(-_-)


Thursday, November 24, 2011

ape daaa~duit pon jadik lah!

sejak aku keje kat petronas...
macam2 perkara aku dah lalui...
pahit...manis...tawar...masam...masin...macam2 lah...
macam2 perkara gak aku dah belajar...
especially berkaitan ngan ragam setiap customers yang datang kat situ...
tapi bukan sumer 2 yang aku nak citer arini...
arini aku nak cakap sikit sal perangai or sikap manusia ni...
maybe tak sumer orang uat bende ni...
only for certain2 people je k...

.
.
.



ni duit rm1 malaysia...
cube tengok tul2 pe tak kene ngan duit ni...
maybe kalo tengok sekali imbas...
tak berape nak perasan sangat la kan nape ngan duit nie...
nampak biase je...
cam tak de cacat celanya...
just duit yang bernilai...
boleh beli cam2 bende kan...
tapi kalo yang dah nampak...
maybe dah dapat agak pe yang aku nak bising2 kat sini...

.
.
.

jom kite kasi zoom sikit....


hah...
ni lah die pasangan yang sedang hangat bercinta...
nape aku cakap cam 2???
yelah...
dorang sendiri yang nak heboh kat 1 dunia ni...
dorang ngah hangat bercinta kan...
siap abadikan name kat DUIT...
MOTIF????

.
.
.

seriously...
aku memang tak paham n tertanyer2 nape de manusia2 cam ni...
yang terase cam bangga sangat nak uat sumer ni...
dorang tak tau ke bende ni duit...
orang nak gune tuk beli cam2 bende...
last2...
aku gak yang dapat duit ni...
memang salah orang lah kan...
kalo orang len...
aku tak tau lah dorang akan bising gak or tak...
tapi ni kene kat aku...
so...
aku nak bising gak...
sori to say lah k...

.
.
.

lenkali...
kalo nak abadikan name sendiri sekali pon...
korang tengah hangat bercinta ker...
pe ker...
simpan je la duit yang dah bertulis2 2...
dalam simpanan sendiri...
tak perlulah sampai bagi duit 2...
abis berjalan2 keliling kat 1 Malaysia ni...
konon2 nak tunjuk bukti betapa hebatnyer cinta korang ker???
plezz laaa...
sumer orang bercinta gak...
tapi tak de lah sampai perlu diheboh2kan...
setakat kat atas sekeping duit rm1 ni...
pe lah sangat...
abis,cam ne bile korang dah clash nanti...
dapat ker korang jumpe duit ni balik...
nak buang name 2...
nak tukar pasangan korang yang len lak???
boleh ker???
pikir la sikit sal sumer 2...

.
.
.

2 pon aku tak pasti duit ni laku or tak kalo nak beli pape...
actually, duit ni aku dapat time aku beli barang kat petronas ari 2...
memang nasib malang la kan dapat lak duit de conteng2 ni...
kalo bagi kat atm or bank...
comform2 dorang reject duit ni tau...

.
.
.

sori kalo ayat arini sedikit sebanyak cam kasar sikit...
tapi this is the fact...
korang nak ker...
duit korang dipenuhi ngan name2...
setiap pasangan bercinta kat dunia ni???
mesti korang pon cam sakit mate+meluat je tengok kan...
tah2...
1 duit 2 korang dah leh hafal name2 pasangan 2...
kalo tulis formula2 math ker...
nota2 sains ker, sejarah ker...
tak pe la gak...
sekurang2nyer...
hafal pon bende yang berfaedah...
leh gak reduce pengunaan kertas kan...
hahahahaha...

.
.
.

sumer ni bukan nak kata jeles...
tak langsung k...
tapi duit ni kan tuk kegunaan sumer...
bukan tuk diri sendiri jer...
melainkan korang memang nak simpan je duit 2 sampai bile2...
2 terpulang lah...
tapi yang pastinyer...
duit 2 memang tak kan kekal kat kite jer...
kadang2...
time2 terdesak...
kite mesti nak gune gak duit ni...

.
.
.

so...
disebabkan duit cam ni lah...
orang ramai tak leh nak beli barang tau...
hope lebih prihatin dalam perkara2 cam ni...
memang tengok cam biase je...
tapi realitynyer...
kalo terus wujud bende2 cam ni...
alamatnyer...
abis sumer duit2 kertas kat dunia ni penuh ngan name2 lah...

.
.
.

agak teremo malan ni...
GERAMMM!!!...







(tah kat mane tah duit 2 sekarang...dah ke tangan orang len lah kot..huhuhu)




p/s: saya tak kenal same sekali name diatas...mintak maap pada pihak2 yang terase...ni hanya untuk kesedaran diri semata2...dan tak de kaitan sama ada yang hidup atau dah meninggal dunia...


Tuesday, November 22, 2011

sad =(

22/11/2011
1.45am
.
.
.
.
.
.





melepaskan sesuatu pergi...
walaupon berat...
hati terpakse merelakan...
sedey dihati biar lah tuhan je yang tahu...
tak perlu diluahkan...
tak perlu dihebohkan...
tak perlu dikongsikan...
kerana tuhan itu sentiase disisi...
menemani...
menenangkan ati...
tak kire waktu...
tak mengenal erti jemu...
keranaNYA maha mengetahui...
setiap apa yang berlaku ke atas makhluknyer...



.
.
.
.
.

biarlah juga blog ini menjadi saksi kesedihan dihati...

.
.
.


mungkin de hikmah disebaliknyer...
untuk mengajar diri menjadi lebih kuat dan matang...

.
.
.
.

=,(




p/s: PLEZ TAKE CARE OF UR SELF K... =)