mimpi baru dah datang..welcome

sweet dream

Thursday, August 2, 2012

INSOMNIA


okey...
saye berintersesi sekarang...
ianya sangat besttt boring,boring & boring & boring & boringgg...
walaupon just amik 2 subject je...
dan belajar dalam mase sebulan je...
still tak best...
this is the fact!
yela..org len ngah best2 je cuti...
epy2 beli baju raye,uat kueh raye,carik duit raye..aik???
dan saye disini beraye dengan buku...
huwaaaaa~~~~  ='(

*intersesi: shortcourse untuk students cepatkan mase belajar

jam di laptop menunjukkan pukul 0454 am...
dan saye masih di depan laptop n tak tido lagi...
ni lah 1 g masalah & penyakit yang tak tau cam ne nak ubat dah...
nanti bile kat kelas...
lagsung tak leh focus coz mengantuk tahap gaban maximum gaban...
haishhhh~~...

setelah diselidik...dikaji..dan diselongkar semua maklumat yang ade..
saye mensyaki diriku ini...
menghidapi penyakit insomnia...kot?



(sila zoom untuk penglihatan yang lebih jelas)

haaaa...
this is truly the fact!...
haishhh...pasni ganti shift burung hantu la plak...
asyik berjage je time malam...
wuuuu..wuuu..wuuuu...~~(bunyi2 cam burung hantu..hahahaha)
okey...
time for sahur...
selamat bersahur dan berpuase sumernyer...
especially tuk semua umat islam yang berpuase...
(*^_^*) Y peace youu~~~...

.
.
.

 okey...
sekarang saye jeles dengan awak...


ini...


ini...


ini...


n teramat jeles dengan ini...



sume tido dengan nyenyaknyerrr....
ditambah dengan aksi2 dan gaye yang sangat comel...
argghhhh...
tolonglah tido...
okey,esok kelas 8.30 am...
berpanda lah anda!
-nite-





Saturday, July 7, 2012

Last song









Friday, July 6, 2012

alangkah indahnyer~~~

selamat malam semuanya...
pejam celik...pejam celik...
dah masuk bulan 7 rupenyer...
cepat betul mase berlalu...
dan semakin lame...
umo pon makin bertambah...
(masih tak percaye umo dah 22 tahun sekarang!) (-_-'')
.
.
.
tadi ngah godek-godek utube...
tetibe terjumpe video perkahwinan irma n redza...
serious sweettt~~~~...
untung betul 2 2 pasangan sejoli ni...
same2 nampak padan...
same2 nampak baik...
same2 nampak beriman...

tibe2 teringat 1 statement agama nie...
"pompuan yang baik tuk laki yang baik..."
"laki yang baik tuk pompuan yang baik..."

& i think they both were mean for each other... (^_^)
semoge berkekalan sehingga ke akhir hayat hendaknyer...
AMINNNN~~~...


serious bile tengok video dorang nie...
tetibe ase cam sebak pon de...
cam de 1 perasaan yang sangat tenang...
bile tengok muke redza time jawab akad nikah pon...
nampak tenang giler...
alangkah bagusnyer kalo sayelah yang berada ditempat irma 2...
(haaaa~~~..berangan2 jap)
.
.
.
hope 1 day...
saye akan dapat someone yang tul2 terbaik tuk saye...
macam mereka berdua...heeeee...
AMINNNN~~~ (=^_^=)


...............................................................


ini yang ku mahu dari kamu wahai kaum adam:


bukan ku minta emas permata...
bukan ku minta harta yang kaya raya...
bukan ku minta lelaki yang hensem lagi bergaya...
TAPI
ku hanya ingin kan...
seorang lelaki yang beriman...
seorang lelaki yang mampu membimbing...
seorang lelaki yang mampu memberi kebahagiaan...
seorang lelaki yang mampu memberi kasih sayang...
seorang lelaki yang sanggup berkongsi suka,duka,tawa,ria...
seorang lelaki yang sentiase ade dikala susah senang...
yang boleh ku jadikkan sebagai teman...
sebahagian daripada perkongsian hidup ini...
dan akan ku jadikkan dikau sebagai...
"RAJA HATIKU UNTUK SELAMANYA..."
...insyaallah...



* serious jiwang...hahaha...mood tibe2 jadik jiwang sikit...lepas tengok video irma n redza...hehehehe











Sunday, July 1, 2012

EXAMINATION!


Im now in...
.
.
.
.
.


.
.
.

&
Im little bit very-very STRESSSS!!!...

.
.
.
.


2ND PAPER 
ADVANCE BUSINESS LAW


.
.
.

3RD PAPER
PRINCIPLE OF 
HUMAN RESOURCES MANAGEMENT


.
.
.

DAN SEKARANG SAYE RASE CAM NAK GILER OKEH!!!...

SEKIAN~~~
(T_T)

.
.
.

2 down...4 to go!!

P/S: JANGAN STUDY LAST MINUTE...cam ni lah kesannyer...entry pon cam serabut dah...hahahaha...







Sunday, June 17, 2012

mahu tapi malu


3 meaningful WORDS...
tak tau awat susah sangat cheq nak sebut...
cheq malu...
.
.
.
.
but i know u know...
it is true...
but
it is hard...
to be said...
to be admit it...
i hope u feel what i feel right now...
&
i will always pray 4 ur happiness esp in ur life today...
thanks u
.............................................

take care
&
gudluck





Sunday, June 10, 2012

Kadang-Kadang

kadang2..
bile orang tengok kite tengah happy,gembire,senyum je...
orang mesti ingat kite ni mesti tengah bahagia...
tak pon ngah angau bercinta bercintun bagai...
tak pon gila ke apa budak nie...
tersengeh2 sorang2 cam kerang busuk bagai...
padahal die tak tau yang sebenarnyer...
dalam hati ni tak seindah n sebahagia cam 2...
tak segila camne dorang nampak 2...
kot2 ngah meraung2 kesedihan or tahan sakit ker...
nak lupekan pe yang sepatutnyer nak dilupekan...
memang muke dah memang pesyen senyum je tak reti2 nak masam ker...
ngah patah seribu,sejuta,sebillion ker...
aduhhhh... (T_T)



kadang2...
bile orang tengok kite asyik sedey je,menangis,murung,masam lak...
orang mesti ingat kite ni mesti tengah de masalah...
padahal die tak tau yang sebenarnyer kite nie biase je...
cume saje ngada2 nak tarik perhatian sikit...
asyik senyum je...
ketawa je...
boring gak...
kang dah kate kite nie giler ker pe...
cam tak de perasaan langsung...
tak pon, "ko ni de 1 perasaan je ker??..."
suke je memanjang...
memang manusia yang peliksss...
itu scaryyyy!!!!...



kadang2...
bile orang tengok kite asyik marah2,emo tak tentu pasai,mengamuk sanasini...
orang mesti kata:
"tue ngah gaduh ngan boifren lah 2...
tengok cam aku...relax je..single mingle...2 la,sape suruh couple lagi..."
padahal die tak tau...
kot2 kite ngah berlakon ker...
nak tukar mood baru lak ker...
baru pas kene marah ngan sape2 ker...
datang bulan ker...oppsss...
hahhahahah...

.
.
.
.
.
.
.

manusia..manusia...
itulah manusia...
pantang nampak orang 2 ngah gembira ke..sedey ke..marah ke...
tak pon ngah uat pape pon action...
mesti dah uat kesimpulan sendiri...
yesss,kite memang director yang berjaya...
tahniah!!!
padahal pada hakikatnyer...
kite tak tau situasi sebenar seseorang 2 camne...
men sembur jer...
tak bek naaaa~~~...
itu dah sebahagian daripada fitnah...
jangan sampai aku kuar kate2 firman aku laks...
hehehehe...
tapi itu lah fitrah manusia...
setuju or tak???


sori if de yang terase...
saje je aku tulis entry ni...
ngah boring2+tension2 uat assignment yang bertimbun2 nie...
tibe2 cam terajin lak nak menaip kan...
walaupon idea cam sipi2 angin jer...
tapi nak jugak post...
bia kasi penuh sikit entry dalam blog nie...
walaupon ngan bende2 tak penting camni...
berjiwang2 karat bagai...
janji aku happy & tak kacau sape2...
hahahaha...


esok de lawan futsal...
yeayyy!!!...
I LOVE FUTSAL!!!...
I LOVE FUTSAL!!!...
I LOVE FUTSAL!!!...
I LOVE FUTSAL!!!...
(meroyan ker pe bercinta ngan bola..hahaha)
giler...& teramat gilerkan futsal...
doakan saye berjaye!!!...
aminnnn~~~~...



by the way,thanks isma aqmar...
coz uat entry sal sayeee!!!...
terharu ati ni adoii...
hehehehe...
(=^_^=)


-GOODNITE U ALLSS-


*(teruk tul tajuk entry aku kali ni..hahahaha..baru sedar...)

Sunday, June 3, 2012

its all about ME,KEDAH & MELAKA...

selamat malam semuanyerr...
setelah abis nyer pengajian aku kat UITM KEDAH dulu...
so,dengan takdir & rezeki dari Allah... 
sekarang aku berjaye melanjutkan pelajaran ke peringkat yang lebih tinggi skittt jer...
DEGREE IN SCIENCE ADMINISTRATION 
alhamdulillah~~~...(^_^) 


 tapi,bile dah masuk kat alam pembelajaran baru nie... 
environment lain,cara belajar lain,kawan2 ape tah lagi... 
makin banyak ragam n perangai... 


uat mase nie...
aku best tak rase best study kat sini tak cam waktu kat kedah dulu... 
selalu tension,macam2 masalah yang datang...
n aku sampai dah tak leh nak settle ngan tenang...
hmmmm... (-_-)
maybe gak coz environment die yang terlebih bandar n sesak+sibuk... 
if compared kat kedah... 
pagi2 je suasana n keadaan kat sane memang tul2 tenang... 
bangun tido je dah leh bau, bau getah yang sangat kuat... 
sawah padi yang hijau melambai2 ditiup angin..wahhhh...
 


makan pon sodapppp+murah..berbaloi2... 
hehehehe... 
orang2 kat sane pon baik... 
cakap pon ala2 sopan santun gitu+ngan loghat kedah n utara dorang 2... 
serius aku suke belaja bahase loghat dorang...like3x... 
susah nak jumpe traffic2 jam except kalo g bandar... 
memang best... 
serius rindu sumer 2... 


but sangat berbeza ngan kat melaka... 
pagi2 je dah dengar bunyi bising2 kete hon2...
memandangkan depan kolej aku pon... 
tul2 de jalan raye yang memang tak penah nak lekang bz die... 
so,memang pagi2 lagi aku dah hirup udara bercampur asap2 kete... 
traffic light kalo boleh setiap jalan tersedia... 
baru nak jalan..dah merah..adehhhh... 
1 je tabiat orang2 melaka ni... 
n maybe tak sume.."CERTAIN" je okeh!!... 
dorang memang tak suke nak bagi signal if nak membelok... 
nyaris nak excident aku setiap kali melintas...
event if kite dah tgk kiri n kanan... 
makin suke bawak laju bile nampak orang ngah melintas...
hon walaupon kite tak uat salah... 

tapi...
makan pon still sedap gak... 
tapi yang peliknyer... 
setiap kali cuti weekend lah dorang nak tutup kedai... 
pas2 celah mane lak aku nak mencari makanan... 
kebulur je laaaa... 


sori if ayat sedikit bias... 
tapi bukan nak memihak mane2 tempat... 
just citer experience yang dah penah aku ase setakat ni... 
kat both country... 
but,dua2 tempat ni still de bende yang best nyer... 
kat melaka aku first time leh rase mcm2 makanan... 
example... 
nasi arab,roti nan terbekkk,coconut shake klebang,kueh rm0.50 yg sebesar penutup air mcd... 
paling terbekkk...asam pedasss..
perh,x penah lekang lah setakat nih... 
slurppppp....lapaq lak..hahahaha... 


kat kedah of course popular ngan ikan bakar kat tanjung dawai... 
abc gunung jerai yang tinggi melayunn... 
peknga a.k.a lempeng kelapa... 
haisshhh..rinduuu... 


serius kenangan kat kedah memang sentiase segar diingatan... 
ngan kawan2 yang memang best n sekepala... 
setakat ni... 
aku ase kawan2 kat diploma were the best..!!!... 
coz kitaorang dah same2 lalui cam2 bnde sepanjang 3 tahun nie kan... 
kalo bab berjalan pon memang tak yah cakap la kan... 
kat kedah agak banyak tempat aku dah merantau... 
bukan 2 je... 
merayau2 ke perlis,penang,tah kat mane2 g tah... 
tapi tue pon still de tempat yang aku tak sempat pegi sepanjang 3 tahun aku kat sane... 
hope aku duk melaka ni... 
aku leh ase kegembiraan yang same cam kat kedah... 
+ jumpe kawan2 yang leh sekepala... 
n leh same2 kongsi ilmu n belajar same2 dalam keadaan yang baik... 
tanpa emo2 bagai+lebih matang...yela,dah degree kan... 
walau pe pon... 
dorang still tak leh ganti kawan2 aku yang kat diploma dulu... =( 



hope aku leh try carik something yang leh motivate tuk aku duk kat sini... 
masih try tuk menyesuaikan diri... 
walaupon hati agak berat duk kat sini... 
n tak rela berada disini... 
tanpa kawan2 baik disisi... 
family yang dekat jauh di Shah Alam...
jauh kerrr..hahahaha...
tapi demi meneruskan perjuangan sampai abis degree gak...
insyallah aku akan cube... 
yela,bile kite dah dapat peluang... 
sepatutnyer jangan sesekali kite persiakan pe yang kite dah dapat 2 kan... 
n aku akan sentiase ingat bende 2... 
bak kate 1 of my best friend 

" walaupon ko x de sape2 kat sane,tapi ko kene ingat... 
Allah sentiase ade ngan ko tak kire ko kat mane... 
n pada waktu bile pon...Allah akan tolong ko gia =)... " 

thanks beb... 
kate2 ko ni aku tak kan lupe... 
touching jap... =,( 

by the way... 
today is my last day of cuti semperna hari gawai... 
so,a few week lagi...
dah nak final... 
just hope dapat study g tekun n semangat... 

doakan lah saye yea kawan2 n blogger2 sumer... 

TQ
 (=^_^=) 
 GUDNITE!!!

 lots of loves GIA
<3 <3 <3













Wednesday, May 30, 2012

GRADUATION


thank U ALLAH...
i finally finished my DIPLOMA...
(^_^)